Keri-Lynn Wilson, foto: Erik Berg

Keri-Lynn Wilson

Maestro Keri-Lynn Wilson má za sebou vice než dvacetiletou mezinárodní kariéru hostující dirigentky, během které vedla nejprestižnější světové orchestry - jako jsou Los Angeles Philharmonic a Symfonický orchestr Bavorského rozhlasu a vystoupila v předních světových operních divadlech, včetně Královské opery v Covent Garden, Bavorské státní opery, Velkého divadla v Moskvě a Vídeňské státní opery. Dirigování Keri-Lynn Wilson bylo oceněno jako „živé a citlivě pojaté“ v New York Times a „elegantně perceptivní “ v Telegraph. V roce 2020 byla nominována na cenu Opus Klassik „dirigentem roku“. 

Sezóna 2020/21 Keri-Lynn Wilson zahrnuje symfonické a operní angažmá, počínaje letošním podzimem, kdy se měla vrátit na Island na koncert s Islandským symfonickým orchestrem (zrušeno kvůli covidu-19). Později na podzim měla Wilson debutovat v Opéra national de Paris s Carmen (přeloženo kvůli covidu-19) a slavnostní koncert v Deutsche Oper (zrušen kvůli covidu- 19) měl být jejím berlínským debutem. V lednu debutuje v Salcburku na zahajovacím koncertě Mozartových týdnů. Později v zimě se Maestro Wilson vrátí do Bayerische Staatsoper v Mnichově -  do společnosti, kterou často vede, na únorové představení Rigoletta. Na jaře bude debutovat v Dallasské opeře, diriguje Toscu a vrátí se do moskevského Velkého divadla, kde také často diriguje, s představeními La Traviata a Un ballo in maschera. 

Mezi nedávné vrcholy operní činnosti patří Carmen v Královské opeře v Covent Garden; Tosca, Madama Butterfly a La Traviata ve Vídeňské státní opeře; La Traviata, Madama Butterfly a Barbiere di Siviglia v Bavorské státní opeře; Lady Macbeth z Mcenského újezdu a La Traviata v Opernhaus Zürich; Don Carlo, Iolanta, Manon Lescaut, Tosca, a La Bohème v moskevském Velkém divadle; La Fanciulla del West a Aïda v Anglické národní opeře; Rusalka v České národní opeře, Rigoletto v Norské národní opeře; Der fliegende Holländer, Evžen Oněgin, Boris Godunov a Carmen v Polské národní opeře; a Faust ve Washingtonské národní opeře. Byla první dirigentkou, která vedla operu v Arena di Verona, konkrétně Toscu a Madamu Butterfly; v Novém národním divadle (NNT) Tokio, kde uvedla Madama Butterfly; a v Opeře di Roma, kde dirigovala Aïdu.

Na koncertním pódiu vedla Maestro Wilson San Francisco Symphony, Los Angeles Philharmonic, Vídeňský komorní orchestr, Symfonický orchestr Bavorského rozhlasu, Ruský národní orchestr, PKF- Prague Philharmonia, RAI Symphony Orchestra, Ravinia festivalových orchestra, Seattle symfonický orchestr, Orchestre national d'Ile de France, NDR Radiophilharmonie, Torontský symfonický orchestr a Orchestre Symphonique de Montreal. Její symfonický repertoár je pestrý, přednostně se specializuje na Šostakoviče, Čajkovského, Mahlera, Brahmse a Beethovena.

Keri-Lynn Wilson vyrůstala v kanadském Winnipegu, kde se od raného věku učila hrát na flétnu, klavír a housle. Ještě jako studentka na Juilliardu asistovala Claudiu Abbadovi na Salcburském festivalu a získala stipendium od Tanglewood Music Center. Po absolutoriu na Juilliard v oboru flétny a dirigování byla jmenována dirigentkou Dalass Symphony Orchestra.

Koncerty

Orchestrální cyklus
A6

Saint-Saëns. Čajkovskij. Strauss

Marc Coppey
violoncello
Keri-Lynn Wilson
dirigentka

Místo konání

Dvořákova síň Rudolfina
Čtvrtek
podrobnosti
Za podpory
Hl.město Praha
Ministerstvo kultury
Generální partner
Komerční Banka
Hlavní partner
Hyundai
Generální mediální partner
Česká televize
Hlavní mediální partner
Hospodářské noviny
Patron
RSBC
Partneři
Čepro
O2 universum