K7 Vivaldi. Pauer. Elgar

Komorní cyklus K
Koupit vstupenku

Místo konání

Barokní refektář Profesního domu MFF UK
Malostranské nám. 2/25, Praha 1

Cena

400 | 300 Kč (senioři 65+) | 100 Kč (studenti a děti do 15 let)

Účinkují

Walter Hofbauer
trubka
Karel Hons
trubka
Daniela Roubíčková
lesní roh
Barbora Kolafová
pozoun
Jakub Chmelař
tuba

Program

Jean-Joseph Mouret
Rondeau (úprava David R. Thomas)
Johann Sebastian Bach
Contrapunctus I (úprava Arthur Frackenpohl)
Antonio Vivaldi
Concerto pro dvě trubky C dur RV 537 (úprava Fred Mills)
Jiří Pauer
Charaktery pro žesťové kvinteto
Edward Elgar
Nimrod z Enigma Variations (úprava Scott Hartman)
Tradicionál
Amazing Grace
Jan Koetsier
Žesťový kvintet op. 65
John Kander
The Suite from Chicago (úprava Michal Vejskal)

Koncert PBtet – Prague Brass Quintetu začínáme kratičkým renesančním tancem Jeana-Josepha Moureta s názvem Rondeau, který se v 70. letech proslavil jako znělka americké televizní série Masterpiece Theatre. Následuje blok barokní hudby – Johann Sebastian Bach v úpravě souboru Canadian Brass a koncert pro dvě trubky Antonia Vivaldiho, jedinečná příležitost pro naše dva skvělé trumpetisty Waltera Hofbauera a Karla Honse!

Skladbu Jiřího Pauera Charaktery jsem objevila v Drážďanech. Zda vystihuje „naše charaktery“, nevím, ale v programu je pro nás příjemným osvěžením, neboť rádi uvádíme méně známá díla, navíc od českého autora. Od moderny se přeneseme zpět do konce 19. století, kdy anglický skladatel Edward Elgar zkomponoval svých čtrnáct „záhadných“ Variací „Enigma“.

Každou z nich věnoval nějaké své blízké osobě: manželce Alice (C. A. E.), žačce Isabele Fitton (Ysobel) nebo varhaníkovi Herefordské katedrály Georgi Sinclairovi (B. G. N.). Desátá s názvem Nimrod, která zazní v našem podání, patří jednoznačně k nejkrásnějším a je portrétem Elgarova nejlepšího přítele Augusta J. Jaegera.

Skladatel v ní vzpomíná na společnou půlnoční procházku, při které ho jeho přítel povzbudil k další tvorbě, když se odkazoval na Beethovenovu houževnatost. Nikoliv náhodou tak začátek variace připomíná volnou větu z Beethovenovy Patetické sonáty. Závěr večera bude uvolněný, jazzový a smyslně dráždivý – i díky suitě z muzikálu Chicago.

Daniela Roubíčkoválesní roh

Antonio Vivaldi: Koncert pro dvě trubky C dur (úprava Fred Mills)

Za podpory
Hl.město Praha
Ministerstvo kultury
Generální partner
Komerční Banka
Hlavní partner
Hyundai
Generální mediální partner
Česká televize
Hlavní mediální partner
Hospodářské noviny
Patron
RSBC