Bach. Mozart

Orchestrální cyklus A
Dvořákova síň Rudolfina

Koncerty v Rudolfinu jsou hudební zážitek na světové úrovni. Dvořákova síň hostila mnoho světoznámých orchestrů a sólistů.

náměstí Jana Palacha 79/1, Praha 1
Koupit vstupenku

900 | 760 | 580 | 390 Kč (SL/E*) | 150 Kč (ST*)
Donátorská vstupenka 3 000 Kč
*SL/E místa se zhoršeným výhledem a varhanní empora
*ST místa k stání

dirigent
Johann Sebastian Bach, úprava Igor Stravinskij
Čtyři preludia a fugy z Dobře temperovaného klavíru
Johann Sebastian Bach
Orchestrální suita č. 3 D dur BWV 1068
Wolfgang Amadeus Mozart, úprava Harry Bicket
Fantazie f moll/dur (podle Fantazie f moll KV 594)
Wolfgang Amadeus Mozart
Symfonie č. 34 C dur KV 338

Kombinace starého a novějšího

Každý koncert klasické hudby představuje určitý střet minulosti a současnosti. V dramaturgii druhého abonentního koncertu je však kombinace starého a novějšího ještě mnohem důslednější. Přesuneme se do německy mluvících zemí, které formovaly hudební kulturu Evropy právě tak jako Francie.

Těžištěm programu jsou díla Bacha a Mozarta, tedy skladatelů, jejichž opusy jsou považovány za pilíře klasické hudby. „V originálu“ spatříme génie Bacha a Mozarta v hudebních žánrech zcela příznačných pro dobu, v níž žili. Bachova Orchestrální suita č. 3 je obecně známá především díky své jediné netaneční části Air. Mozartova jásavá Symfonie č. 34 C dur vznikla na konci jednoho období skladatelova života — je to poslední symfonie, kterou napsal v Salcburku.

Další skladby programu dokládají, že díla Bacha a Mozarta byly a jsou aktuální inspirací i pro mladší tvůrce. Orchestrace čtyř preludií a fug z Bachova ikonického Dobře temperovaného klavíru vznikla v roce 1969 jako zcela poslední dílo neméně ikonického Igora Stravinského. Kuriozitou programu je úprava Mozartovy Fantazie f moll, jež vznikla na objednávku pro hrací hodiny, ve své době oblíbenou mechanickou hračku. Do orchestrální podoby ji převedl Harry Bicket, renomovaný specialista na hudbu baroka a klasicismu, který se v tento večer ujme i dirigentské taktovky.

Harry Bicket diriguje na BBC Proms

Harry Bicket, foto: Richard Haughton

Harry Bicket — dirigent

Britský dirigent, cembalista a varhaník Harry Bicket je mezinárodně uznávaným interpretem barokního a klasického repertoáru. Současný umělecký ředitel věhlasného orchestru The English Concert byl v roce 2013 jmenován šéfdirigentem opery v Santa Fe, kde otevřel sezonu 2014 vynikajícím nastudováním Beethovenova Fidelia.

Jako operní dirigent dále spolupracoval s Lyric Opera of Chicago (Carmen, Rinaldo), Canadian Opera Company (Maometto II, Hercules) či Metropolitní operou v New Yorku (Rodelinda, La Clemenza di Tito, Giulio Cesare). V roli hostujícího dirigenta vystoupil s Bostonským symfonickým orchestrem, Newyorskou filharmonií, Rotterdamskou filharmonií či Tokijským symfonickým orchestrem. Je pravidelným hostem řady prestižních festivalů a operních domů (Glyndenbourne Festival, Bayerische Staatsoper, Royal Opera House). Za svou nahrávací činnost byl několikrát nominován na cenu Grammy.

Vystudoval Royal College of Music v Londýně a Univerzitu v Oxfordu. 

Za podpory
Hl.město Praha
Ministerstvo kultury
Generální partner
Komerční banka
Hlavní partner
Hyundai
Generální mediální partner
Česká televize
Hlavní mediální partner
Hospodářské noviny
Patron
RSBC
Partneři
SIKO
BENU
Centrální depozitář cenných papírů
Mozart Prague